actualidad

SYNERGY se suma a la «Ruta de la Seda»

18 JUL 2018

El darrer 19 de desembre de 2017, Hutchison Logistics Spain, l’activitat multimodal de la qual corre a càrrec de SYNERGY des del mes de juny, va participar com a operador ferroviari en la connexió del primer contenidor entre la Terminal Marítima de Saragossa (tmZ) i Zhengzhou (Xina). Aquest primer tren va ser el primer servei de consolidats entre totes dues ciutats, fet que uneix dos nodes logístics importants i molt semblants. És un gran pas endavant, atès que permet consolidar diferents punts de la Xina en un mateix contenidor, de manera que a les empreses no els cal emplenar un contenidor sencer per poder gaudir dels avantatges del tren.

Aquestes rutes s’han consolidat a poc a poc, i el 18 de juliol de 2018 va sortir de la Terminal Marítima de Saragossa el primer tren d’exportació cap a la Xina, fet que va marcar una nova fita en les relacions comercials entre tots dos països, i va obrir noves possibilitats per a les destinacions intermèdies. La mercaderia transportada pertanyia al sector de les energies renovables, i viatja en forma de comboi dedicat de 15 contenidors des de tmZ fins a la destinació final a la regió xinesa de Xinjiang, al qual s’afegirà carregament a Alemanya i Polònia.

El temps de trànsit del comboi serà de només 24 dies, menys de la meitat del que es trigaria si s’operés per mar (estimació de 55 dies). Precisament, el tren continental pretén fer més competitives les empreses obrint el ventall d’opcions logístiques: el transport marítim és la solució més econòmica, però el lliurament no pot ser urgent, mentre que l’avió és més ràpid, però més costós. El ferrocarril, que també s’està esmerçant per reduir els terminis de lliurament, se situa a partir d’ara com una alternativa a mig camí entre el vaixell, que és més ràpid, i l’avió, que és més econòmic.

La Terminal Marítima de Saragossa va començar a funcionar el 2001 com una iniciativa conjunta del port de Barcelona, que volia ampliar el hinterland, i Mercazaragoza, el seu màxim accionista, que pretenia crear la seva plataforma logística agroalimentària d’exportació. En el model de gestió destaca la divisió entre l'empresa que gestiona les infraestructures (tmZ) i l’operadora (tmZ Services), de la qual Hutchison Ports BEST és accionista.

Coneix els casos d’èxit
Reparació de contenidors

Fem reparacions de contenidors per a les principals navilieres. Això permet evitar devolucions d’equip.

Sector vitivinícola

A banda del transport, col·loquem a l'interior del contenidor mantes tèrmiques i aïllants per transportar els vins.

Omplerta a la terminal

Per a mercaderia que després es carregarà en un tren, ens permet augmentar el nombre de tones per contenidor respecte del camió i reduir el cost per tona.