Sinergia, operador logístic del grup Hutchison Ports, presentat en AgriVrac el seu potencial en el sector agroalimentari i la resta d'operadors presents en la quarta edició d'aquesta fira, que se celebrarà a la ciutat francesa de Anglet entre el 30 de setembre i 1 d'octubre. L'acte servirà per donar a conèixer els avantatges i les oportunitats que ofereix la intermodal de servei "port-a-porta" entre el sud-oest de França i a la Terminal de Hutchison Ports MILLORS de Barcelona.
La intermodal de connexió entre França i la Terminal Hutchison Ports MILLOR, presentat al febrer de l'any 2020, està tenint un èxit notable entre els clients, que han aconseguit fins a 11 dies de l'estalvi en la el temps de trànsit de les seves mercaderies, i un important avantatge competitiu per a la importació i exportació dels seus productes a través del Port de Barcelona. Mereix una menció especial també el compromís amb el medi ambient i la innovació.
En aquest sentit, cal assenyalar que la Sinergia proporciona valor afegit a les empreses en relació a la reducció d'emissions de CO2 (de més de 12 tones el 2020). En perfecta harmonia amb la iniciativa europea de la "unió europea Green Deal", l'ús del tren contribueix a la retirada d'un nombre de camions de les carreteres.
L'300 professionals del sector de cereals, fertilitzants i nutrició animal matriculats en aquesta fira organitzada per el port de Baiona amb el suport de la Cambra de Comerç i Indústria de Baiona i el suport de la Regió de Nova Aquitània, podran conèixer de primera mà la xarxa de la infraestructura ferroviària i els serveis de Sinergia i, especialment, la Terminal Intermodal de Noáin, enllaç estratègic essència d'aquestes trafica.
Des d'aquest node, la logística, la Sinergia ofereix connexions diàries i múltiples serveis: última milla solucions, drets de duana, emmagatzematge i crossdocking, VGM, farratges i subjecció, neteja i fumigació, la instal·lació de mantes tèrmiques i flexitanks, etc, Segons Paul Garcia, director general de la Sinergia, "l'aposta de França ha estat un èxit, i gira al voltant de la nostra terminal en Noáin, que es troba a només 100 quilòmetres de la frontera".
"Des de la Terminal Intermodal de Noáin -segons Pablo Garcia - hem de posar fi al bloqueig patit per moltes les empreses franceses a l'accés en tren a el Port de Barcelona. Per fer això, hem enfortit el nostre departament de duanes per oferir tot tipus de gestions: oficines, el trànsit, la inspecció de béns, etc"
L'interès de la Sinergia pel mercat francès ho demostra el recent enfortiment del seu departament comercial d'aquest país i la propera participació, per primera vegada, dins de la Setmana de la Innovació en Transport i Logística (SITL) París (13-15 de setembre) i a la Top Transport Europa Marsella (13 i 14 d'octubre).
L'oferta de la Sinergia es complementa amb les seves instal·lacions a la Terminal de Contenidors de Miranda de Ebro (Burgos), que ha rebut la confiança d'un grup creixent d'empreses i operadors gràcies a una oferta eficients i versàtils. Val la pena assenyalar, a més, que aquesta xarxa de la infraestructura ferroviària i els serveis arribat a una dimensió global gràcies a la xarxa de Hutchison Ports, terminalista pioner present en 52 ports i 26 països que ofereix el Port de Barcelona més de 200 connexions als ports de tot el món. Dins d'aquesta, es posa en relleu la Terminal MILLOR, la primera semi-automàtic en el grup, el més tecnològicament avançada d'Espanya, i la terminal ferroviària dels ports més importants de la Mediterrània, amb 8 rutes de 750 metres que uneix el món de trànsit a Europa a través de la Mediterrània i viceversa.